First days of Asia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van mads - WaarBenJij.nu First days of Asia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van mads - WaarBenJij.nu

First days of Asia

20 September 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo daarrr!

Pas een paar daagjes onderweg maar al zoveel gezien en gedaan!

Na een niet zo enerverende vlucht (geen films op je privéschermpje..!) zondagochtend aangekomen in Ho Chi Minh City. Daar een lekker westers ontbijtje genuttigd en meteen de bus naar Phnom Penh in Cambodja gepakt. Weer heerlijk 6 uur met de knietjes in 90 graden houding, goed voor de doorbloeding! :) Gelukkig hadden we al een hostel geboekt want we waren behoorlijk gebroken na die tergend lange reis. De tuktuk-drivers stonden al rijen dik te wachten op de bus die aankwam dus konden we ook snel naar ons hostel toe. Zag er allemaal prima uit (2e dag wel een muis/rat pf whatever zien lopen maar ach.. We zijn in Azië en je kan niet alles hebben!). Eerst een verfrissende douche genomen en toen op zoek naar een eettentje! Heerlijk gegeten en daarna naar bed gegaan voor een welverdiende, 12-uur durende nachtrust (lees knockout!).

Volgende dag de stad in gegaan en de must-see bezienswaardigheden bezocht. Zo ook het Tuol Sleng museum, een voormalige gevangenis in het Rode Khmer regime. Ontzettend indrukwekkend om te zien..
Aangezien we ons blindelings af hadden laten zetten en geen idee hadden waar we waren maar wel enorme honger hadden, op de goeie gok maar een kant opgelopen om wat eten te scoren. Helaas kwamen we alleen maar tentjes tegen met ondefinieerbare gedroogde stukken vlees ofze en daar wilden we ons nog even niet aan wagen. Na lang wandelen eindelijk iets normaals gevonden waar ze ook nog eens airco hadden, ideaal in deze hitte!

In de buurt van het Royal Palace liepen we een willekeurige poort door omdat we daar een mooie tempel zagen. Bleek het een soort dorp te zijn met meerdere tempels en allemaal monnikken. Super mooie en rustige plek waar je je echt even buiten de stad waandde en even helemaal zen kon voelen! ;)
Want wat een stad.. De tuktuks vliegen om je oren, elke 5cm staat er weer een andere voor je klaar om je heel opdringerig een ritje aan te bieden. Het verkeer lijkt ook geen regels te kennen, behalve dat je moet toeteren als je eraan komt of in gaat halen.. Oftewel: complete chaos! De drukte in Amsterdam is er niks bij!

De dag erna zijn we naar de Killing Fields geweest, net even buiten PP. Pfff, waar Tuol Sleng al indrukwekkend was, sloeg dit alles. Het leek zo'n rustgevend gebied, maar de kuilen van voormalige massagraven en resten van kleren die naar de oppervlakte waren komen drijven, hielpen je gauw terug naar de realiteit te keren.

Woensdagochtend was het alweer tijd om de bus naar Siem Reap te nemen voor een bezoekje aan de legendarische Temples of Angkor.
Siem Reap is op zichzelf al heel leuk: allemaal kleine boulevardachtige winkeltjes (waar je wel ongeveer naar binnen wordt gesleurd om wat te komen kopen, maar dat raak ik al gewend) en natuurlijk Pub Street!
Ons hostel is niet echt om over naar huis te schrijven, maar ik doe het toch ;) Onze bedden liggen buiten onder een klamboe, weliswaar met een dakje erboven maar toch.. De (zwerf)katten lopen overal en vannacht begon er zelfs een aan mn voet te krabbelen.... Need I say more! Gelukkig was het maar voor 1 nachtje!
Vandaag hebben we de tempels bezocht. Om 4.30 ging de wekker al zodat we de zonsopgang bij Angkor Wat konden zien. Meer dan de moeite waard! Prachtig gezicht!! Rest van de ochtend meer van die immense tempels bezocht en onze ogen uitgekeken. 's Middags onze afding-skills getraind en de eerste souvenirs gescoord :)

Straks gaan we Pub Street eens goed verkennen en morgenochtend meteen door naar het landelijke Stung Treng!

• 20 September 2012 - 15:36

Floor:

Leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! En veel gezien al! Ben benieuwd naar de rest van de avonturen, geniet ervan! Xx p.s. voor alex: ik verwacht nu ook een souvenir hoor, niet alleen voor jezelf shoppen ;)

• 20 September 2012 - 15:46

Frida:

Chick!!
    Wat heerlijk om wat van je te horen.
    Wat maak je al veel mee.
    En dit is nog maar het begin haha!
    Geniet ervan.
    Ik wacht al vol spanning naar je andere belevenissen!
    Dikke kus

• 20 September 2012 - 16:12

Natasja:

Scheetie,
    Fijn om wat van je te horen, ben blij dat jullie naar jullie zin hebben:D
    Geniet er nog van!
    en JA we missen je nu al op hockey!
    Have fun,

Sebastiaan:

Goed zo nichtje !!

• 21 September 2012 - 18:03

Milou:

Klinkt supermooi allemaal schat, geniet ervan!

• 22 September 2012 - 12:11

Hein En Ingrid:

Hi Dames, Leuk alles te lezen, zet er af en toe svp even een datum bij, want om uit te tellen welke dag jullie waar waren is wat lastig (gezelschapsspel). Leuk dat het goed gaat. Blijf voorzichtig. Hoe vind je de foto van boeuff op mijn faceboek? Zelf "bewerkt" XXX P en M