Time flies when you're having fun! (FOR REAL!) - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van mads - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! (FOR REAL!) - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van mads - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun! (FOR REAL!)

Blijf op de hoogte en volg

01 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

Zooo, gaan we weer: 2 weken in vogelvlucht!

Na Hue afgereisd naar Hoi An. Daar ingecheckt in een hotel, want geen hostel te bekennen in die stad. Voordeel van een hotel is een tv op de kamer! Dus elk moment dat we in het hotel doorbrachten, ging meteen die tv aan. Zelfs amerikaanse zenders met mega goede films dus genieten, genieten.
Bij aankomst in Hoi An wist ik meteen dat ik het hier heerlijk zou gaan vinden. Hele mooie, oude plaats, beetje Frans aandoend, niet te druk, veel streetfood plekjes waar je heerlijk kon eten en winkels (zodat ik eindelijk wat nieuwe kleren kon kopen omdat ik gek word van elke keer hetzelfde aan te moeten). Hoi An staat bekend om al z'n tailorshops en je kon echt werkelijk alles daar laten maken.
Aantal fijne dagen gehad hier, lekker rustig en relaxt. Beetje door de stad struinen, fietsje huren en mooie plekjes opzoeken.
Omdat het ook wel eens relaxt is om gewoon een avondje 'thuis' te blijven, zonder te hoeven socializen met anderen besloot ik een goede film te kijken die op tv kwam. M'n roommate vond dat ook een goed idee dus we zaten allebei klaar, de film begint en precies op dat moment valt de stroom uit... Pikkedonker, alles stil. Best een beetje creepy dus was blij dat ik niet alleen was. Heeft zeker een paar uur geduurd voor de stroom weer terug was dus was blij met het besluit om dan maar gewoon echt lekker vroeg te gaan slapen. De volgende avond was onze laatste avond in Hoi An dus besloten m'n roommate en ik uit te gaan die avond. Na het eten nog even naar het hotel gegaan en (zoals gezegd) ging meteen de tv even aan. Jullie kunnen wel raden dat er natuurlijk op dat moment een goede film begon en de beslissing was snel genomen om vanavond wel te genieten van een filmpje. Naar beneden gerend voor wat snacks en een chill avondje voor de tv gehad. Zwaar leven :)
Volgende dag was het tijd om naar Nha Trang te gaan met de nachtbus. Nha Trang is strand en party en ik heb een geweldige tijd hier. Heb een groepje fantastische mensen ontmoet in m'n hostel en we doen alleen maar leuke dingen en lachen de hele dag door.
Ik heb hier een modderbad genomen, heel leuk! Eerst laten ze je douchen met warm mineraalwater. Vervolgens ga je in een bad zitten waar ze via een leiding modder in laten lopen (geen idee waar dat vandaan komt en maar beter ook waarschijnlijk ;)). 15 minuten weken in het modderbad, daarna laten opdrogen in de zon en je weer douchen onder de mineraalwater douche. Daarna ga je in een ander bad zitten dat ze vol laten lopen met warm water en waar je geacht wordt 30 minuten in te zitten. We voelden ons helemaal schoon en fris. Daarna nog een duik genomen in een zwembad van 37 graden, heel raar maar ook erg lekker. Daarna weer terug naar de stad en verder gerelaxt. De dag erna een boottrip gedaan. Langs allemaal eilandjes, snorkelen, zwemmen in een prachtig helderblauwe zee... Yes, my life here is very good!
Gisteravond was het Halloween en ze maakten er echt een mega happening van. Bij m'n hostel kon je facepaint krijgen dus iedereen liep met gekke verf op hun gezicht en kostuums. Terwijl ik bezig was een van m'n nieuwe vriendinnetjes onder te kliederen kwam er een Vietnamese vrouw naar me toe of ik daarna een klein Vietnamees jongetje wilden beschilderen. Ze wees me aan welke hij wilde en aangezien het een heel simpel iets was zei ik ja. Toen ik klaar was om aan zijn gezicht te beginnen zegt ie nee! Ik wil die. Wijst ie de moeilijkste aan op die poster! Was wel erg leuk om te doen en het jochie was helemaal gelukkig met z'n beschildering :) Gezellige avond gehad en vanavond waarschijnlijk met het groepje terug naar Hoi An voor paar daagjes voordat een van de meiden naar huis gaat en ik weer verder naar het zuiden reis.

Ik heb nog maar 2 weekjes te gaan, de tijd gaat enorm snel. En hoewel ik het mega naar m'n zin heb, kijk ik er ook wel naar uit om weer naar m'n eigen vertrouwde omgeving te gaan.

  • 01 November 2012 - 09:41

    Maris:

    Wat een leven :)! Geniet van je laatste twee weekies!
    Liefs

  • 03 November 2012 - 19:09

    Olga:

    Klinkt weer helemaal top! Dat modderbad was super chill he?!?!
    Geniet er nog maar even met volle teugen van die laatste 2 weekjes!
    Hier is alles nog hetzelfde ;) Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5348

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 16 November 2012

Southeast Asia!

Landen bezocht: